On Road-Off road

PORADY DOKTORA DOŚWIADCZALSKIEGO:

1. Sprzęt rowerowy

2. sprzęt biwakowy

3. odzież

4. czasoprzestrzeń

5. Filozofia potrzeb

 

1. Sprzęt rowerowy

Tak, na wyprawę rowerową zabierz koniecznie rower wyprawowy, który jest do tego przeznaczony. Gdy, jednak taki rower posiadasz, ale tylko w swojej wyobraźni, jedź na tym co masz, pamiętając o kilku faktach z życia:

-na makrokeszu daleko nie ujedziesz bez poważnej awarii napędu lub hamulców

-tak, na markowych przerzutkach z najniższego segmentu przejedziesz 1000km i więcej bez awarii

-nie inwestuj w pianki, płyny i żele myjące-kup zamiast tego kostkę zwykłego mydła

-nie inwestuj też w olejki, smary dedykowane rowerom, kup zamiast tego litrowy olej do łańcuchów pił spalinowych i elektrycznych (koszt 10-14zł za litr)

MYCIE NAPĘDU:

Odwiedź samochodową myjnie i umyj kasetę, łańcuch oraz korbę. Przyłóż kostkę mydła do łańcucha i wpraw go w ruch, tak żeby mydło dostało się do wnętrza pomiędzy szczeliny łączeń oraz pod krążki łańcucha. Kiedy łańcuch nie brudzi już rąk na czarno lub na szaro opłucz wszystko ciepłą wodą z mydlinami. 

SMAROWANIE NAPĘDU:

nanieś kroplę oleju na kasetę, korbę (rozetrzyj cieniutką warstewkę oleju po zębatkach korby) oraz na każde oczko łańcucha i odstaw rower na jeden dzień, żeby olej wysechł.

Wytrzyj papierem wszystko do sucha-korbę, kasetę oraz łańcuch.

W podobny sposób naoliw tylną i przednią przerzutkę (piwoty, linki, korpus, sprężynę). 

 

Trochę teorii: takie smarowanie można wykonać na mokrych elementach, gdyż olej tego typu, w przeciwieństwie do spożywczego, wypiera wodę ze szczelin.

Olej silikonowy np. nadaje się do smarowania części łączonych z gumą lub plastikiem np. końcówek linek wychodzących z pancerzy.

-czyść łańcuch często, co 100-200km. Jeśli możesz, unikaj jazdy przez piach, duże błoto, nie nurkuj z napędem przez rwący potok. 

-unikaj skrajnych przełożeń (duża tarcza z przodu i duża z tyłu, lub mała z przodu i mała z tyłu)

-unikaj dużych obciążeń łańcucha...t.j. zawsze tak reguluj zmianą przerzutek, żeby pedałowało się lżej i możliwie szybko (wysoka kadencja)

 

 



Dodaj komentarz






Dodaj

© 2013-2024 PRV.pl
Strona została stworzona kreatorem stron w serwisie PRV.pl